ORTODONTİ

Ortodonti, diş hekimliğinin en önemli tıbbi dallarından biridir. Ortodonti tedavisi, birçok diş kliniğinde yapılmaktadır ve diş turizminde önemli bir tedavidir. Diş tedavisi için Türkiye’yi tercih eden hastaların çoğu, ortodonti için ülkemizi ziyaret ediyor. Pürüzsüz ve hizalanmış dişler, estetik açıdan önemlidir. Çünkü diş kaybını önlemek için yapılan diş temizliği, çiğnemeyi doğru bir şekilde yapabilmesi ve dişleri doğru bir şekilde sıralayabilmesi açısından önemlidir. Ortodonti, dişlerde ve ağızda oluşan anormal hizanın teşhisi ve tedavisi ile ilgilenen bir branştır. Ortodonti ile dişlerdeki çapraşıklıklar, boşluklar ve ön-arka çenedeki düzensizlikler tedavi edilir. Ortodontik tedavilerde hareketli aparatlar, plaklar, diş telleri, braketler ve bazı gerekli takviye aparatları kullanılır.

Ortodonti Nedir? Ortodonti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ortodonti, özellikle çene bölgesindeki dişlerin anormal hizalanmasını ve düzensizliğini teşhis ve tedavi eden bir dental branştır. Ortodontik tedavi süreci ortalama 1- 2 yıl devam eder. Diş telleri, her ay belirli dönemlerde, ortodonti uzmanı tarafından kontrol edilmelidir. Ortodonti tedavisine başlamadan önce ağızda çürük dişlerin olmaması, diş eti iltihabının olmaması ve kanama probleminin olmaması şarttır. Eğer bu problemler varsa, tedaviye başlamadan önce bu sorunların giderilmesi gerekir. Ortodontik tedaviden önce, diş taşı temizliğinin yapılması gerekir. Ağız sağlığı kötü durumda olan veya diş eti hastalığından kaynaklı kanaması olan hastaların dişlerine ortodonti tedavisi uygulamak mümkün değildir. Doğru yapılan bir Ortodonti tedavisi ile harika dişlere sahip olabilir ve mevcut tüm diş hastalıklarından kurtulabilirsiniz. Ortodonti tedavisi, gerçek anlamda size birçok avantaj sağlayacaktır. Dişleri ideal şekilde sıralamak, çeneler arasındaki uyumu sağlamak ve çevresindeki dokuları ve kasları bu yeni sert doku yapısına uyarlamak için birçok ortodontik tedavi yöntemleri vardır. Bu tedaviler ve cihazlar, dişlere ve çeneye hafif basınç uygular. İlk randevuda doktorunuz tarafından detaylı bir ortodontik muayene yapılacaksınız ve ortodontik tedavinin gerekli olup olmadığını, gerekirse ne zaman yapılması gerektiğini size doktorunuz söyleyecektir. Doktorunuz ayrıca tedavinin üresi, tedavi maliyeti ve ödeme alternatifleri hakkında size bilgi verecektir. Ortodontik tedaviye başlamadan önce ağızda çürük dişler olmamalıdır. Diş dolguları eksiksiz olmalıdır. Diş etlerinizin de sağlıklı ve problemsiz olması şarttır. Bu önlemler, ortodontik muayeneye geldiğinizde size zaman kazandırır. Çünkü diş telleriniz takıldığında, diş taşının doldurulması ve temizlenmesi tedavi planını ve süresini uzatır. Ayrıca, diş etleri kanayan ve ağız hijyeni kötü olan hastaların dişlerine aparat takmak mümkün değildir. Ortodontik tedavi için sağlık koşullarınız uygunsa ve bu tedavi için karar verdiyseniz, ayrıntılı bir tedavi planı yapmak için doktorunuz tarafından bazı kayıtlar alınmalı ve muayene olmalısınız. Bir aparat tedavisi uygulanacaksa, doktorunuz genellikle ağız yapınıza göre üst çeneye uygular. Alt çene tedavisi ise, duruma göre birkaç seanstan sonra başlatılabilir. Ortodonti tedavisi mutlaka uzman tarafından yapılmalı ve tamamlanmalıdır.