Diş Beyazlatma

Dişleriz, en belirgin ve estetik uzuvlarımızdır. Konuşma, gülümseme ve beslenme gibi tüm ihtiyaçlarımızı dişlerimizle yaptığımız için, dişlerimizin her zaman beyaz olması önemlidir. İnsan özgüveni, beyaz ve parlak dişlerle sağlanır. Çeşitli nedenlerden dolayı dişlerin sararması hem sağlık hem de psikolojik sorunlara neden olur. Diş beyazlatma ile mükemmel dişlere sahip olabilirsiniz. Bu uygulama, renklenmiş dişlere kimyasal çözeltiler uygulanarak yapılır. Diş beyazlatma uygulaması, diğer tedavi yöntemlerine göre koruyucu ve etkili bir yöntemdir. Dişin bütünlüğü bozulmaz ve dişleriniz birkaç tona kadar beyazlatılır. Diş temizliği ve beyazlığı, estetik ve sağlık açısından çok önemlidir. Işıltılı dişlere sahip olmak için uygulanan diş beyazlatma tedavisi son yılların en popüler dental estetik uygulamasıdır. Diş yüzeyinde oluşan renklenme ve sararma, organik ve inorganik maddeler içeren jeller ile yapılır.

Diş Beyazlatma Nedir, Nasıl Yapılır?

Hidrojen peroksit benzeri maddeler kullanılarak yapılan bir beyazlatma işlemidir. Sararmış dişlere sahip olan kişiler, bu pratik yöntem sayesinde mükemmel dişlere sahip olabiliyorlar. Diş beyazlatma, sağlıklı ağız yapısı ve dişleri olan kişilere uygulanır. Diş eti hastalığı ve benzeri problemleri olan kişilerde ise öncelikle bu hastalıkların tedavi edilmesi gerekir. Kozmetik bir uygulama olan diş beyazlatma, herkes için uygun olmayabilir. Evde uygulanan diş beyazlatma ve ofis tipi diş beyazlatma yöntemleri vardır. Ofis tipi diş beyazlatma, klinikte yapılır. Ev tipi diş beyazlatma ise, dişçinin tavsiye ettiği yöntemlerle yapılır. Her iki yöntemin etkileri farklıdır. Yöntem ve tekniğe, diş hekimi karar verir. Piyasada satılan diş beyazlatıcı diş macunları ve jel gibi ürünler, çoğu zaman diş beyazlatmada yetersiz kalıyor. Yanlış yöntem ve ürünler, dişlerinize zarar verebilir ve ciddi sağlık sorunlarına neden olur. Çay, kahve, sigara, asitli içecekler ve genetik nedenlerden dolayı dişlerde istenmeyen lekeler oluşabilir. Diş beyazlatma, bu lekeleri ve sararmayı önlemek için yapılan bir prosedürdür. Uzman diş hekimleri tarafından yapılan bu yöntem ile dişleriniz birkaç ton daha beyaz olabilir.

Diş beyazlatmanın herhangi bir yan etkisi yoktur ve normal ağız yapısına sahip olan herkes bu tedaviyi olabilir. 18 yaşından küçük çocuklar, emziren anneler ve hamile kadınlar için sakıncalı olabilir. Bu gibi durumlarda, sadece doktor tavsiye ile yapılmalıdır. Ayrıca dişlerinde çok boşluk olan ve iltihaplı diş eti problemleri olan kişiler, önce bu problemleri tedavi ettirmelidirler. Daha sonra diş beyazlatma prosedürü yaptırabilirler. Doktorunuz bunun için uygun olup olmadığını belirleyecektir. Uygulama süreci çok basit ve hızlıdır. 30 dakika içinde tamamlanır. Beyaz ve doğal bir gülümseme için güvenli bir yöntemdir. Diş eti problemi olan kişilerde uygulanırsa, ciddi dental hastalıklara sebep olabilir. Bu konuda dişçinize ısrar etmeyin ve kararı ona bırakın. Diş beyazlatma, her sene tekrarlanabilir. Belli periyodlarda uygulanan prosedür, dişlerinize mükemmel bir estetik katar.