Diş Eti Hastalıkları

Diş eti hastalıkları, diş köklerini çevreleyen diş etleri ve dokularda meydana gelen hastalıkları içerir. Erken teşhis ve tedavi edilmez ise, cerrahiye varan ciddi operasyon gerekebilir. Bakteriyel plak oluşumu, bu hastalıkların temelidir. Ayrıca diğer faktörler de diş etlerinizin sağlığını etkileyebilir. Yanlış beslenme sonucu zayıflayan bağışıklık sistemi, diş etlerini de olumsuz etkileyebilir. Diş etlerinde oluşan iltihap, tedavi süresini uzatır ve tedavi yöntemini değiştirir. Dişlerin ve diş dokularının sağlıklı uyumlu olması, ağız hijyeninin durumuna bağlıdır. Dişler ve çevresindeki çürük ve diş eti hastalığının ana faktörü olan mikrobiyal plaktan temizlenmelidir. Sıkça yapılan diş fırçalama, bunu önleyebilir. Diş eti hastalıkları arasında en yaygın görülen problem diş eti iltihabıdır. İltihap, diğer diş eti hastalıklarına da sebep olabilir. Diş kayıplarının temel nedenlerinden biri olan diş eti hastalıkları, çoğu kişi tarafından ciddiye alınmasa da çok önemli olumsuz sonuçlara sebep olur. Ağızdaki kemiklerin zamanla erimesi, iltihaplanma, kanama ve benzeri ciddi sorunlar ağız sağlığınızı etkiler.

Diş Eti Hastalıkları nedir?

Diş eti hastalıkları, çoğu zaman insanlar tarafından bilinmez. Yani bu hastalığın olup olmadığını anlayamazlar. Hastalığın ilk belirtisi, diş etlerinde kanamadır. Diş etleri kızarmış veya şişmiş ise, muhtemelen bir diş eti hastalığınız vardır. Bazen ağız kokusu, diş etlerinde kaşıntı veya hassasiyet gibi semptomlar da diş eti hastalıklarının belirtileridir. Bu hastalıklar her yaşta farklı şekilde meydana gelebilir. Yaş, cinsiyet ve hastalığın seviyesi de tedavi yöntemini belirleyen unsurlardır. Hatta bazen hiçbir belirti bile olmayabilir. Ama bu durum, diş eti hastalıkları konusunda size yanıltmasın. Mutlaka erken tedavi edilmesi gerekir. Dişlerde oluşan doku kaybı, çok ciddi problemlere sebep olur. Dişinizi kaybedebilirsiniz. Erken tedavi ile hem diş eti hastalıkları tedavi edilir, hem de dişleriniz sağlıklı olur.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi

Tedaviye başlamadan önce, diş eti hastalıkları tespit edilmeli ve ona uygun tedavi yöntemi belirlenmelidir. İlk aşamada, dişlerde oluşan plak ve tartarlar temizlenir. Bu prosedür, diş kliniğinde özel dental aletler ile yapılmalıdır. Erken evrede olan diş eti hastalığı, tartar temizliği ile tedavi edilebilir. Eğer henüz iltihap ve kanama aşamasında değilse, bu temizlik yeterli olacaktır. Eğer ileri derecede iltihap varsa ve bu yüzden kemiklerde erime başlamışsa, cerrahi operasyon şarttır. Diş eti hastalığı nedeniyle tedavi edilen dişlere, kesinlikle herhangi bir restoratif tedavi uygulanamaz. Önce bu tedavinin tamamlanması beklenir ve diş etlerinin sağlıklı olması gerekir. Tedavi edilmeyen dişler, diş kaybına neden olabilir. Diş eti hastalıkları tedavisi, hastalığın çeşidine göre yapılır. Hatta hastanın yaşı bile tedaviyi belirler. Hastalığın hangi aşamada olduğu, hastanın semptomları ve mevcut ağız sağılığı da tedaviyi etkileyen faktörlerdir.