Diş İmplant Rehberi

Türkiye’de Antalya diş tedavileri arasında en sık yapılan tedavilerin biri diş implant tedavisidir. İmplantlar titanyumdan yapılır. Herhangi bir nedenle kaybedilen dişlerimizi bu tedavi sayesinde tekrar kavuşabiliriz. Konyaaltı diş kliniği ve diş hastanelerinde diş implant tedavisi başarıyla yapılmaktadır. Diğer diş dokularına zarar vermeden, İmplantasyon bölgesindeki kemik dokusunu koruyarak ve dişlerimizin kökü görevi görerek kullanılabilirler. İmplantlar vücuda zarar vermeyecek malzemelerdir ve ortopedide uzun yıllardır kullanılmaktadır. İmplant uygulaması sanıldığı kadar zor değildir. Önemli olan diş çekimi sonrası hastaların ne kadar süre içinde diş hekimi ile iletişime geçtiğidir. Geç de olsa implant uygulamasının tamamlanması için ek cerrahi işlemler yapılabilir. Öncelikle anestezi uygulanacak bölgede genel anestezi uygulanmasına gerek yoktur. Klinik ortamında yapılan Konyaaltı implant tedavisi, doktorlar ve hastalar için de oldukça konforludur. İmplantın yerleştirildiği yuva açılarak, tercih edilen diş implant malzemesi yerleştirilir. Daha sonra uygulama yapılarak kapatılır. Tedavi edilen bölge lokal anestezi ile uyuşturulacağından ağrı olmaz. Ameliyattan sonra hastanın buz kompresi yapması ve ilacın doktor tarafından doğru kullanılması ağrıyı önleyebilir. Ağrı hastadan hastaya değişen bir durumdur. Bazı hastalar implant yerleştirmenin diş çekmekten daha kolay olduğunu düşünmektedir.

İmplantların planlanması ve uygulanması, hastanın genel sağlığı değerlendirilerek gerçekleştirilir. Konyaaltı diş tedavisi seçeneklerinden biri olan diş implantı, genel sağlığı iyi olan herhangi bir hastaya uygulanabilir. Yine de genel sağlık sorunu olan hastalarda takip doktoruyla görüşülerek bilgi alındıktan sonra İmplantasyon planı yapılmalıdır. Pratisyen hekiminiz yoksa hasta uygun bölüme yönlendirilir. Gerekli testler yapıldıktan ve doktorun uyarıları dinlendikten sonra hastaya implant planlaması yapılabilir. Şeker hastalığı implant uygulamasına engel değildir. Bununla birlikte diyabetik hastalarda gecikmiş yara iyileşmesi nedeniyle sıkı ve uzun süreli takip gereklidir. Ek olarak, diyabetli hastaların izlenmesi gereklidir. Bu uygulama kontrolsüz diyabet hastaları için risklidir. Enfeksiyon riski vardır. Bu nedenle diyabet kontrol altına alınmalıdır. Kontrollü diyabeti olan kişilerde implant kullanımında herhangi bir engel bulunmamaktadır. Bununla birlikte diyabetik hastalarda gecikmiş yara iyileşmesi nedeniyle sıkı ve uzun süreli takip gerekmektedir.